۷ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۱۷

معاون پژوهش مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد:

رشد پژوهشی طلاب با انجام تحقیقات مستمر و بنیادی اتفاق می‌افتد

رشد پژوهشی طلاب با انجام تحقیقات مستمر و بنیادی اتفاق می‌افتد

پارس‌آباد- معاون پژوهش مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد گفت: رشد پژوهشی طلاب به طور قطع به انجام تحقیقات مستمر، بنیادی و کاربردی وابسته است.

به گزارش خبرنگار مهر، لیلا صالحی شامگاه شنبه در نشست هم‌اندیشی شورای علمی - پژوهشی مدرسه علمیه ثامن‌الحجج (علیه‌السلام) پارس‌آباد، اظهار کرد: یکی از اهداف و رسالت‌های حوزه‌های علمیه خواهران همانند سایر مراکز علمی و آموزشی، ورود به عرصه پژوهش و تربیت پژوهشگران موفق است.

وی افزود: پژوهش یک مسئله اساسی و بنیادین در حوزه‌های علمیه بوده و ریشه تمام فعالیت و اساس طلبه‌ها را تشکیل می‌دهد که تدریس، سخنرانی و هر حرکتی را که در راستای دین اگر انجام دهیم باید بر مبنای پژوهش باشد و در این صورت نتیجه دلخواه محقق می‌شود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه ثامن‌الحجج (ع) معیارهای ارزیابی یک واحد آموزشی را ورود به عرصه پژوهش دانست و بیان کرد: بدون شک رشد پژوهشی در حوزه علمیه خواهران مستلزم انجام تحقیقات مستمر، بنیادی و کاربردی و پیگیری‌های هدفمند است.

صالحی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر عرصه تحقیق و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: رهبر معظم در بیانیه گام دوم انقلاب با اشاره به مسئله پژوهش فرمودند «پژوهش را زمینه‌ای برای تمدن‌سازی و غایتی برای چهلم بعد در نظر بگیرید» نگاه رهبر فرزانه انقلاب به پژوهش اینگونه بوده و این نمایانگر اهمیت مسئله تحقیق و پژوهش است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد به همکاری بیش از پیش اساتید در پیشبرد اهداف پژوهشی این واحد حوزوی تاکید کرد و ادامه داد: تقویت انگیزه پژوهشی طلاب، انجام پژوهش گروهی، شناسایی طلاب مستعد، برگزاری دوره‌های کاربردی پژوهشی، برگزاری سلسله نشست‌های علمی و تشکیل منظم کلاس‌های مهارت‌آموزی پژوهشگری از برنامه‌های اجرایی مستمر معاونت پژوهش مدرسه در سال جاری خواهد بود.

کد خبر 6239680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha